Camins d'exèrcits i eremites

200,00
Duración:
2,15

Se surt d’Albarca en direcció al Montsant 1 fins arribar al coll dels Hostalets. 2 El nom de l’indret prové dels antics hostals que hi havia al peu del camí ral de Reus a Lleida, dels quals encara en queden restes enrunades.

Es va a l’esquerra, seguint el camí ral en direcció a Cornudella. En aquest tram també es coneix com camí de Llisera. 3 Es planeja entre blocs caiguts dels cingles i margues acolorides. Se segueixen les marques blanques i vermelles del GR 174 fins arribar a una àmplia collada senyalitzada. 4 El camí de Llisera continua planejant cap a l’ermita de Sant Joan del Codolar. Es deixa i es va a l’esquerra, baixant, seguint el camí ral, que en aquest tram també es denominat camí dels Cartoixans, senyalitzat amb les marques grogues de la Xarxa de camins del Priorat. 5

Aquest tram de camí de ferradura desemboca en un de més ample i en l’anomenat racó del Carro. 6 Se segueix avall i de seguida es troba una bifurcació. Es va a la dreta, seguint
les marques grogues per un caminet que passa a ran del mur d’un bancal i que s’estreta més. 7

Es deixen a banda i banda camins que porten a finques fins a desembocar al camí formigonat que porta a l’ermita. 8 De seguida es troba l’oratori de Sant Joan Petit. Es continua pel camí formigonat fins a trobar, al cap de poc, en un tomb, a la dreta, un corriol que puja a l’ermita i que permet estalviar un bon tram del camí per a vehicles. 9

Des de Sant Joan del Codolar, per retornar a Albarca, se segueix novament el camí de Llisera que surt darrera de la casa de l’ermitana, on també es troba una font. 10 Es passa al costat d’una petita àrea de pic-nic i se segueix el camí fins a trobar el coll del camí ral i després el dels Hostalets.